Otobüs ile İstanbul’dan Sofya’ya Yolculuk

İstanbul’dan otobüse binip, 2.5 saat sonra adını hep haberlerde duyduğum Kapıkule Sınır Kapısı’nı geçerek Bulgaristan’a adım atma fikri uzun zamandır aklımdaydı ve nihayet geçtiğimiz ay gerçekleştirme fırsatı buldum. 3 tarafı denizlerle çevrili olmasına rağmen karadan 8 farklı ülkenin sınır komşusu olan bir ülkede doğup büyümenin etkisi midir bilmem kendimi bildim bileli hep o sınırlar nasıl korunur, nasıl geçilir görmek istemişimdir.

Benim gibi merak edenler, otobüsle Sofya’ya gitmeyi planlayanlar için yolculuğun detayları yazının devamında.

Bulgaristan Vizesi

Hali hazırda pasaportunuzda AB ülkelerinin herhangi birinden almış olduğunuz çok girişli Schengen vizesi ya da yine AB ülkelerinden birine ait oturum kartınız varsa Bulgaristan’a bu vizeyle seyahat edebiliyorsunuz. Eğer çok girişli Schengen vizeniz yoksa Bulgaristan, Türkiye Cumhuriyeti vatandaşlarından vize istiyor ve araştırdığım kadarıyla Bulgaristan vizesi başvuru süreci ve ücretleri hemen hemen Schengen vizesiyle aynı ve bu vize yalnızca Bulgaristan’a girişlerde geçerli.

İstanbul-Sofya Otobüs Bileti Nereden Alınır?

Biz biletleri Google’a İstanbul-Sofya otobüs bileti yazınca ilk sıralarda çıkan busbud.com diye bir siteden aldık. Sitede Huntur ve Metro Turizm olmak üzere 2 firma vardı. Bilet fiyatı 130 TL olan Huntur’un saatleri bize uymadığı için bilet fiyatı 160 TL olan Metro Turizm’i tercih ettik. (Burada şöyle bir not düşeyim, biletleri aldıktan bir kaç gün sonra Türkiye seyahatimizi uzatmaya karar verdik ve biletlerin tarihini değiştirmek için obilet.com’u aradık, telefonda herhangi bir ekstra ücret talep etmeden 5 dakikada değişiklik işlemini yaptılar, bayağı memnun kaldık.)

İstanbul’dan Bulgaristan’a Yolculuk

Otobüsümüz 28 Eylül günü saat 12:00’de Esenler’den hareket etti ve hemen ardından tatlı Bulgar bir kadın olan muavin pasaportlarımızı, biletlerimizi ve bagaj kuponlarımızı topladı, yarım saat kadar sonra hepsini geri dağıttı.
Çay-kahve-kek ikramlarıyla (bu arada Türkiye’den çıkana kadar otobüste wifi’da var) 1.5 saat kadar yol gittikten sonra Çorlu’da bir dinleme tesisinde kısa bir mola verdik. (Eğer Türkiye’den alıp yanınızda götürmek istediğiniz ama unuttuğunuz bir şey varsa onu muhtemelen bu tesiste bulabilirsiniz. Çay, Türk kahvesi, lokum aklınıza ne gelirse satıyorlar.) Moladan bir 1.5 saat kadar sonra ise Kapıkule Sınır Kapısı‘na varmıştık.

Kapıkule Sınır Kapısı Pasaport Kontrolü

Gündüz saati ve aylardan Eylül olmasının etkisi var mıdır bilmiyorum, sınırda hiç sıra yoktu. Varır varmaz otobüsten inerek pasaport kontrolü için sıraya girdik. (Eğer vizeyle seyahat ediyorsanız, oturumunuz yoksa pasaport kontrolü sırasına girmeden 15 TL’ye yurt dışına çıkış harç pulu almanız gerekiyor.)
Türk polisinden geçtikten sonra Bulgaristan tarafında pasaport kontrolüne girmek üzere tekrar otobüse bindik. Bu arada otobüse bir Türk polisi binerek teker teker pasaportları toplayıp biraz önce basılan çıkış mühürlerini kontrol etti. Bir kaç metre sonra Bulgaristan sınırında tekrar otobüsten indik, Bulgar polisi pasaport kontrolü esnasında az buçuk Türkçesiyle bana nerede kalacağımı, Sofya’ya ne amaçla seyahat ettiğimi sordu. Benden başka da kimseye soru sormadı ama sanırım vizeyle, AB pasaportu olmadan seyahat eden bir tek ben vardım.

Bulgaristan

Bulgaristan’a giriş yaptıktan sonrası 1.5 saat kadar bomboş yollardan ibaret. Daha sonra otobüs şehir içlerine girmeye başlıyor. Svilengrad, Haskova ve Plovdiv‘de yolcu indirdikten sonra en son Sofya’ya varıyor. Bizim sefer süremiz 9.5 saat olarak gözüküyordu ama hiç bekleme yapmadığımız, trafiğe takılmadığımız için olsa gerek Sofya’ya 1 saat erken vardık.

Sofya’da Taksiye Binmek

Otobüsten inince zamanımız kısıtlı olduğu ve bir an evvel merkezde gitmeyi kararlaştırdığımız restorana ulaşmak istediğimiz için otogardan çıkıp, karşısındaki büyük yapının (terminal olsa gerek, içinde atm, marketler falan da var) önünden taksiye bindik. İnternette bir sürü uyarı var Sofya’da taksiye binerken dikkatli olun diye, biz de taksi şoförünün merkezdeki restoranı bilmediğini söyleyip, yol tarifi için bir kaç kere arkadaşını araması üzerine biraz dolandık. Doğru da olabilir bilemiyorum, sonrasında da taksimetre 15 Leva’yı gösteriyorken 20 Leva ödedik. Bir sebebi var mıydı ekstra 5 Leva’nın yoksa biraz enayi yerine mi konduk onu anlayamadık.

Son olarak: Sofya Restoran Tavsiyesi

Eğer Sofya’ya turistik amaçla gidiyorsanız, ya da şehir merkezinde harcayacak zamanınız varsa Shtasliveca isimli restorana gitmenizi şiddetle öneririm. Kocaman bir alana yayılmış 2 katlı şık, canlı ve oldukça hoş bir ambiyansı olan bir restoran burası ve yemekler inanılmaz lezzetli. Bulgar mutfağını denemek için mükemmel bir seçim, menüsü gördüğüm en geniş menülerden biri (hayatımın en lezzetli balkabağı çorbasını burada içtim) ve fiyatları böyle bir restoran için oldukça uygun. Dev porsiyonlarla 2 başlangıç, 2 ana yemek, salata, soda ve 2 bira için 50 Leva ödedik. Bir daha Sofya’ya yolum düşerse muhtemelen ilk işim kendimi buraya atmak olur.

Otobüs ile İstanbul'dan Sofya'ya Yolculuk 1
(Visited 2.154 times, 1 visits today)