Portekiz’de sörf yapılabilecek yerler: Baleal

Sörf Türkiye’de küçük bir kitle haricinde pek de rağbet gören bir spor dalı değil ancak dünyada oldukça popüler. Portekiz’e taşınana kadar ilgilenmek yada araştırmak benim de aklıma gelmedi ancak Portekiz’e yerleştikten sonra farkettim ki ülke bir sörf cenneti. Atlas Okyanusu’nun dalgalarının sörf için elverişli olması sebebiyle ülkede sörf turizmi 4 mevsim hareketli. Ülkenin bütün kıyıları sörf plajları, okulları ve hatta köyleri ile dolu.

Sörf ekipmanı kiralamak ne kadara mal oluyor?

Sörf ile ilgilenenler bunu yalnızca spor olarak değil bir yaşam tarzı olarak görüyorlar. Yoga gibi bir etkisi olduğu söyleniyor. İnsanlar bu spor sayesinde kendilerini, mücadeleci ruhlarını keşfettiklerini ve iyi bir dalga yakaladıkları an yaşadıkları hazzın eşsiz olduğunu söylüyorlar. Profesyonel bir sörfçü olmak pratik, kendini keşif, taktikler öğrenmek-geliştirmek, dengede durabilmek, zamanlamayı iyi yapmayı öğrenmek derken bayağı bir zaman alıyor. Biraz sabır, pratik ve hırs işi benim anladığım. Denemeye henüz cesaret edemedim ancak  fırsatım olduğunda yazının devamında bahsedeceğim Baleal’a giderek sörf tahtası ve dalgıç kıyafeti (wet suit) kiralayıp (Long board ve wet suit’in 2 saatlik kira ücreti 18 Euro civarında), deneyimlemek gibi bir planım var.

Portekiz’de bir sörf köyü: Baleal

Ufak tatiller planlayarak Portekiz’i tanımaya çalışıyoruz. Geçen hafta nereye gidebiliriz diye bakarken Baleal’i gördük ve 1 gece konaklamak üzere yola çıktık. Köy, Lizbon’un 100 km kuzeyinde kalıyor. Lizbon şehir merkezinden arabayla yola çıktıktan 1.5 saat sonra Baleal’de konaklayacağımız  Oeste Wave Hostel‘e vardık.  1 gece için 40 Euro ödediğimiz hostel pırıl pırıldı. Sahibi çok tatlı bir kadın, hosteli daha yeni devralmış. Kahvaltı dahil olmamasına rağmen sabah uyandığımızda mutfakta taze ekmeklerimiz, kahvaltılıklar hazır bizi bekliyordu. Misafirini mutlu etme odaklı işletme gördüğümde seviniyorum. Olur da yolunuz düşerse tavsiye edilir.

Eşyalarımızı  hostelde bıraktıktan sonra keşif yürüyüşüne çıktık. Adı üzerinde sörf köyü ve tüm konsept tamamen buna göre oluşturulmuş. Yürüyüşün özetini fotoğraflarda görebilirsiniz:

Ve yürüyüşün sonunda plaja vardık. Baleal’de karşılıklı iki adet plaj bulunuyor. Bir taraf daha çok aileler tarafından tercih edilirken diğer taraf sörf yapanlar tarafından kullanılıyor. Etrafta bir sürü kafe, bar ve restoran mevcut. Biz sörf yapmak amacıyla gitmediğimiz için kafelerden birine oturarak plajı ve sörf yapanları seyrettik.

Portekiz'de sörf yapılabilecek yerler: Baleal 1
Portekiz'de sörf yapılabilecek yerler: Baleal 2

Kafede biraz zaman geçirdikten sonra akşam yemeğini nerede yesek diye Tripadvisor’dan şöyle bir bakındık ve yine plajda bulunan Taberna Do Ganhao‘ya gitmeye karar verdik. Portekiz’in genelinde olduğu gibi fiyatlar oldukça uygundu. Menüdeki en pahalı ana yemek olan steak 15 Euro, 1 kadeh şarap ise 2 Euro’ydu.

Portekiz'de sörf yapılabilecek yerler: Baleal 3

Baleal’de gece hayatı

Yemekten sonra gece hayatını görmek amacıyla gündüz birlikte sörf yapanların akşamları eğlenmek için gittikleri Bar Da Praia‘ya gittik.  Bar, plaja bir fotoğrafçı göndererek tüm gün sörf yapanların fotoğraflarını çekiyor ve akşamları da ekranlardan bu fotoğrafları sergiliyor. Tüm gün birlikte spor yapanlardan oluşan atmosfer oldukça coşkulu. İnsanda ‘ben de bunun bir parçası olmak istiyorum’ hissi oluşuyor ister istemez. Bunun yanında kokteyl fiyatları 4-5 Euro arasında değişiyor, giriş ücreti ödenmiyor.

Özetle, sörfe merakınız varsa Portekiz tam bir sörf cenneti. Baleal, dünyanın dört bir yanından gelen insanlarla sörf yapmak, yeni insanlar tanımak için mükemmel bir alternatif.  Sörf ile alakanız yoksa bile Lizbon’da geçirecek fazlaca zamanınız varsa değişik bir deneyim edinmek için Baleal’a gidebilir, plajın, atmosferin, okyanusa karşı akşam yemeğinin keyfini çıkarabilirsiniz.

Lizbon ve civarındaki sörf yapılabilecek plajlar hakkında yazdığımız Lizbon Plajları yazısına buradan ulaşabilirsiniz.

(Visited 629 times, 1 visits today)